Říká se, že obsah je král. A je to fakt. Prozradím ti, co je užitečný obsah webu a navíc také jak ho uzpůsobit 4 komunikačním typům. Pokud jsi byla na našem červnovém NETWORK kafe, už jsi to jednou slyšela. Ale mít to černé na bílém je určitě užitečnější.

  1. Web by měl mít logickou a přehlednou strukturu layoutu i menu.
  2. Na začátku webu měj pár slov o tom, co nabízíš a proč stojí za to, investovat zrovna do tvé služby nebo produktu. To ocení zejména rozumový komunikační typ.
  3. Když píšu pár slov, myslím to sice obrazně, ale čím méně textu tam bude, tím líp – lidé jsou líní tvorové, co nemají na nic čas a jen málo kdo čte dlouhé texty. Využij především klíčová slova.
  4. Vylaď nadpisy – ty zvládne přelítnout očima většina uživatelů a mozek je stačí zachytit – i do nich nacpi klíčová slova, která charakterizují tvůj produkt/ službu.
  5. Dej si na web kvalitní obrázky – ať už ilustrační, produktové a profilové fotky nebo skvělou infografiku. Zaujmeš tím obrazový komunikační typ.
  6. Neboj se videa – dnes je to tak dostupné, kdejaká aplikace umí sestříhat video natočené mobilem. Pozor ale, aby video nesnížilo kvalitu webu, i tady dbej na detaily. Ve videu můžeš například vypíchnout tvoje konkurenční výhody. Video si rád shlédne obrazový typ a když k tomu dáš pěknou hudbu nebo budeš dostatečně zajímavě a příjemně mluvit, i sluchový typ zajásá.
  7. Znáš podcasty? Také je můžeš využít. Sluchový komunikační typ bude spokojený.
  8. Pracuj s fonty. K mání jsou jich spousty. Pozor však na české specifické znaky. Ne všechny krásné fonty umí česky. A zejména Explorer je neumí zobrazit správně. Font by měl vypovídat o tom, co nabízíš a komu. Pocitový komunikační typ dá na celkový dojem z webové prezentace. A pokud to fontem zabiješ, jeho si určitě nezískáš. A pravděpodobně i obrazový a rozumový typ odejde.

Realizace webu není na hodinu ani na dvě. Příprava zabere někdy i měsíce (fotky, texty, grafika), stavba funkčního webu desítky hodin (a to i na šabloně). Do hry vstupuje spousta proměnných, které na počátku nemusíš znát. 

Polož si otázky:

Jaký produkt nebo službu nabízím? Komu? Kde? Odpovědi na ně tě zase o trochu víc přiblíží k funkčnímu webu s užitečným obsahem. Já pro stavbu využívám jako základní stavební kámen marketingový plán, kde do detailu rozpitvávám: co, komu, kde, jak, kdy… 

Na prvním Network kafe jsme se bavily o marketingovém minimu – můžeš si to připomenout na tomto odkazu, pokud tě to zajímá.

Jestli ale chceš být především specialistka na svůj byznys, pak přenech stavbu webu mě. Společně ho budeme mít hotový za pár týdnů a z naší spolupráce uděláme dámskou jízdu, kterou si užijeme!

Další dávka inspirace

Na detailech mi záleží

Příběh Renáty Bartošové

Pája Pulpamenka

Příběh Pavlíny Veselé

Jak se vozí byznys z dovolené

Příběh Veroniky Čáslavové