Uvažuješ, že začneš podnikat? Nebo už jsi dokonce za startovní čárou?

Prozradím ti, kam efektivně investovat energii v marketingu. Pokud si byla na našem prvním NETWORK kafe, už si to jednou slyšela. Opakování je ale matka moudrosti.

Nejsilnější komunikační kanály pro začínajícího podnikatele jsou web s kvalitním obsahem (užitečným) a sociální sítě (upevníš povědomí o značce, službě, produktu). Tyto dva nástroje ti velmi rychle pomohou dát o sobě vědět. A co je hlavní, s relativně nízkými náklady.

Pokud je tvým cílem být expertka na volné noze nebo drobná podnikatelka, pak se vyplatí zejména toto:

  • vytvoř silnou značku, která se dobře komunikuje – značkou může být i tvoje jméno a příjmení
  • měj dobře zpracované logo a správně ho používej
  • vlastni logickou doménu (přemýšlejte o doméně, když tvoříš značku)
  • měj webovou prezentaci s kvalitním obsahem, která je základem pro další komunikační kanály
  • založ a spravuj profily a stránky na sociálních sítích, které jsou adekvátní pro tvůj obor (mají velký význam pro vaši dohledatelnost)
  • využij veškeré možné nástroje pro propagaci zdarma nebo za nízké náklady (networking, plakáty na plochách zdarma nebo za malý poplatek, dejte o sobě vědět všem svým známým, zapoj se do regionálních komunit, absolvujte školení i soutěže, zapoj partnera tvé blízké)
  • buď užitečná, 100% spolehlivá
  • soustřeď nejvíce energie na svůj „byznys“ (specializaci)
  • nesnaž se všemu kolem marketingu porozumět ze 100%, dobře zvaž, co zabírá hodně času a bere energii a to nech udělat profesionála – přenes na něj zodpovědnost a pravděpodobně budeš mít výsledek rychleji (navíc o tobě dá vědět dalším lidem, pokud máš kvalitní produkt nebo službu)

Pokud zakládáš menší firmu a počítáš s náklady vyššími než jsou desítky tisíc, doporučuji i jiné marketingové kanály, např. placené PPC reklamy a offline prostor. Pokud prodáváš produkty, zvaž stavbu jednoduchého e-shopu.

Aby ses stala vyhledávanou odbornicí, musíš makat a být spolehlivá i užitečná svým klientům. S tím ti nikdo nepomůže. Zároveň také dohledatelná na internetu a tím i důvěryhodná. S tím ti pomůže do detailu kvalitně udělaný web. Realizace webu není na hodinu ani na dvě. Příprava zabere někdy i měsíce (fotky, texty, grafika), stavba funkčního webu desítky hodin (a to i na šabloně).

Na začátku je dobré si zodpovědět základní otázky – Co? (jaký produkt nebo službu budu prodávat) a Pro koho? (na jakou cílovou skupinu budu mířit). Ale to už zabíhám do problematiky marketingového plánu a tom zase příště.

Potřebuješ pomoci na startu tvého podnikání? Přemýšlíš nad celkovou koncepcí značky? Přemýšlíš, jaké obrázky a texty hodit na sociální sítě? Hledáš layout pro web? Nehledej, zavolej. Pustíme se do toho spolu!

Další dávka inspirace

Všechno jde, jen děti se musí nosit

Příběh Evy Vágnerové

Pája Pulpamenka

Příběh Pavlíny Veselé

Jak se vozí byznys z dovolené

Příběh Veroniky Čáslavové